T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
16.04.2012 karar tarihli ve 2012/1 karar No’lu Fon Kurulu’nda Personel Norm Kadro Standartları, İş Tanımları, Nitelik, Özlük Hakları ve Çalışma Şartlarına İlişkin Esaslar doğrultusunda Vakfımızda;
Vakıf Müdürü V. Abdulselam BEDİR,
Vakıf Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi Musa AKTİ,
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi Şirin ALTÜRK ÖZTÜNÇ,
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi Hasret BİÇİM,
Vakıf Büro Görevlisi Caner ERGE,
Vakıf Büro Görevlisi Saibe KAYDU,
Vakıf Yardımcı Hizmet Görevlisi Kumri KÜÇLÜ
olmak üzere 7 kişilik kadro ile hizmet vermekteyiz.
3294 Sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu 29.05.1986 tarihi 19134 sayısıyla Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Bu Kanunun amacı ; Fakr-u zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye’ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımını adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik etmektir.
Vakfımıza, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğünden aylık olarak periyodik pay gönderilmektedir.
Vakfımıza müracaatta bulunan kişilere, 04.07.2012-6353/17 tarihinden itibaren Fon Kurulunca belirlenen ölçütlere göre gelir testi yapılarak belirlenmiş olan Ocak ve Temmuz aylarında muhtaçlık sınırları çerçevesinde, Vakıf Mütevelli Heyetinin almış oldukları kararlar ile ayni ve nakdi yardım yapılmaktadır.
Yardım Türlerimiz;
-Aile Yardımları
-Diğer Aile Yardımları (nakdi tüm yardımlar)
-Ramazan ve Kurban Bayramları Öncesi Nakdi Gıda Yardımları
-1.ve 2. Dönem Başlarında Eğitim Materyal Yardımları
-Ayni (Kömür) Yardımlar
-Düzenli Merkezi Yardımlar
-2022 sayılı Kanun gereği maaş bağlama;
* 65 Yaş Üstü Yaşlılık Maaşı
* Engelli Maaşı
* Engelli Yakını Maaşı
-Şartlı Nakit Transferi İşlemleri;
* Eğitim Yardımı
* Sağlık Yardımı
* Gebelik Yardımı
-Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Düzeni Nakdi Yardım Programı (EVEK)
-Muhtaç Asker Yakını Aylığı Programı (MAAY)
-Öksüz Yetim ve Asker Çocuğu Yardım Programı (ÖYAÇ)
-Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Yardım Programı (YYSU)
ayrıca Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü ve Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü ile irtibatlı olunmak suretiyle faaliyette bulunulan ve takibi sağlanan iş ve işlemler ise;
-5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Gereği Yapılan Faaliyetler
-5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu Gereği Yapılan Faaliyetler
-Engelli Evde Bakım Ücretleri Sekretarya İş ve İşlemleri,
-Anne ve Çocukları için SHÇEK Destek Faaliyetleri,
-Doğum Yardımı Uygulaması Kapsamında Başvuru Alım İş ve İşlemleri
-Bakım-Huzurevi Tespit, İnceleme ve Yönlendirme İş ve İşlemleri
Mülki idare Amiri Vakfın tabii başkanı olup , İlçe Belediye Başkanı , Malmüdürü , İlçe Milli Eğitim Müdürü,İlçe Sağlık Müdürü, İlçe Müftüsü Vakfın Mütevelli Heyetini oluşturur. Ayrıca her faaliyet dönemi için İlçe dahilinde mahalle muhtarlarının Kaymakamın çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile kendi aralarından seçecekleri birer üye ile ilçede kurulu ve 5263 sayılı kanun kapsamında belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarında seçecekleri bir temsilci ve hayırsever vatandaşlar arasından İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları için Kaymakamın teklifi üzerine vali tarafından belirlenir.
Ayrıca, İl veya ilçede bu kanunda belirlenen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşu bulunmaması halinde İl Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları için doğrudan Vali tarafından, İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları için ise Kaymakamın teklifi üzerine Vali tarafından üçüncü bir kişi daha belirlenir. İl veya İlçe sınırları içersinde köy bulunmaması halinde , köy muhtarı yerine bir mahalle muhtarı daha mütevelli heyetinde 27/02/2014 -28926 Resmi Gazete tarih sayılı 6525 sayılı Kanun Madde 18 e istinaden görev yapar.
(Resmi gazete tarihi-sayı :27/02/2014 -28926 Kanun No:6525,MADDE 18 ? 29/5/1986 tarihli ve 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanununun 7 nci maddesinin ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.“Büyükşehir belediyesi bulunan illerdeki il ve ilçe sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarında, ikinci fıkrada hayırsever vatandaşlar arasından seçileceği belirtilen iki üye; il sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları için doğrudan vali tarafından, ilçe sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları için ise kaymakamın teklifi üzerine vali tarafından belirlenir. Ayrıca, il veya ilçede bu Kanunda belirlenen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşu bulunmaması hâlinde il sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları için doğrudan vali tarafından, ilçe sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları için ise kaymakamın teklifi üzerine vali tarafından üçüncü bir kişi daha belirlenir. İl veya ilçe sınırları içerisinde köy bulunmaması hâlinde, köy muhtarı yerine bir mahalle muhtarı daha mütevelli heyetinde görev yapar. İlde vali, bir vali yardımcısını başkan vekili olarak; büyükşehir belediye başkanı, genel sekreteri veya genel sekreter yardımcısını; il belediye başkanı da bir belediye başkan yardımcısını toplantılarda kendisini temsil etmek üzere görevlendirebilir.”
Beşiri SYDV Personel Bilgileri :
3 Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi
2 Büro Görevlisi
1 Yardımcı Hizmetli